петък, 7 декември 2012 г.

Содена питка

Тази питка не можете да направите на Бъдни вечер (например),защото не е постна - има яйце в нея.Аз я направих на 4ти декември,за св.Варвара.Открих я в едно ароматно кътче - Аелис в страната на чудесата. Питката е много хубава,лесна и бързичка за изпълнение.Няма втасване,само месите и мятате да печете.Аз обичам,но Е. не обича много содена питка.На мен ми напомня за Бъдни вечер (разбира се),за едно много прекрасно време.Харесва ми и на следващия, ако е останало и на последващия ден. :) Нямам някакъв специален начин на съхранение,в кърпата която я овивам след като я извадя,там си я държа.Е малко изсъхва външния слой ,но като я разчупите си е мекичка отвътре. :) Даже съм решила следващия път да си направя малки питки,като за сандвичи. :)


Содена питка

1 кофичка кисело мляко
1 ч.л. сода
1 яйце
2-3 с.л. олио
около 1ч.л. сол
брашно - колкото поеме (да спре да лепне тестото)

Разбива се яйцето, към него се прибавя киселото мляко с угасената в него сода, олиото и солта.Пресява се брашното в по- голяма тава, прави се кладенче и изсипва се горе посочената смес, първо се бърка с вилица, като се сгъсти почвате да месите с ръце - не се меси много, докато спре да лепне.Оформя се питка с ръце и се слага в набрашнена тавичка, отгоре се надупчва леко с вилица.Пече се в предварително загрята на 180 гр. фурна до зачервяване.
Като се извади от фурната готовата питка се пръска с вода и се увива в кърпа за около 15 -20 мин.
Приятен апетит ! ;)



                                                                      източник : http://aelisaelis.blogspot.com

Няма коментари:

Публикуване на коментар