четвъртък, 13 декември 2012 г.

Звездни шоколадови прозорчета

Мдааам дойде зимата със пълната си сила,само че защо отново хората се оплакват от студа и снега.Дали защото зимата не ни предупреди че ще дойде декември..чук чук изненадааа. :)) Хайде да бъдем по-оптимистични,да видим хубавата страна на нещата.Не им ли тежи на хората все да се оплакват от студа,жегата,дъжда...Отворете сърцето си чрез очите :) ,намерете хубавото в студеното време.Вижте децата които се пързалят,замерват с топки,правят снежни човеци.И всичките им игри са съпътствани със смях и голяма веселба.Ето това е един пример,това е едно от многото неща които могат да ви усмихнат.Трява ли да изброявам още - коледната музика в магазините,коледната украса...и още и още..открийте вашите малки усмихващи неща. ;) Дори една тава топли и изключително ароматни сладки би ви усмихнала.Ами запретвайте ръкави,грабвайте брашното точилката и доброто настроение.Аз ви предлагам тези шоколадови бисквитки.Тази рецепта си я бях набелязала още миналата година, когато си купих на Др.Йоткер кремчета в които имаше книжка с няколко рецепти.Е дойде им времето макар и с година закъснение. :)


Звездни шоколадови прозорчета

250гр. брашно 
1 пак. бакпулвер
1 пак. крем Його банан Dr. Oetker
100гр. захар
1 пак. ванилена захар
175гр. меко масло/маргарин (аз го направих с маргарин)
1 яйце
30гр. настърган на едро млечен шоколад
200гр. натурален шоколад (Можете да заместите шоколада със сладко,или някакво кремче.Както и да не слагате млечния шоколад към тестото.)

*(копирала съм рецептата,но съм дописала бележки от мен)
 Смесете брашното и бакпулвера, пресейте ги в купа, добавете останалите продукти и бъркайте с миксера първо на най-ниската, а после на най-високата степен до получаването на гладко тесто.(Тук никъде не се уточнява за крема Його,дали трябва да се приготви според описанието и така да се добави към другите продукти.Така че аз си приготвих 200мл.мляко(както пише на опаковката на крема) и започнах да сипвам по мъничко към брашното.Е стигна ми по-малко от 100мл. за да стане гладко тесто.Също така месих на ръка,а не с миксера.)
Отделете 2/3 от тестото и го размесете с настъргания млечен шоколад. Разточете го на тънка кора, изрежете кръгчета ( с диаметър 4 см.) ( аз разточих на около 5-7мм. и рязах с форма звезда,т.к нямам кръг) наредете ги върху застлана с хартия за печене тава и печете в предварително загрята фурна на 180°C при долен и горен нагревател или на 160°C на горещ въздух за около 8-10 мин.
Разточете останалото светло тесто на тънка кора върху набрашнена повърхност, изрежете същия брой и размер кръгчета, наредете ги върху застлана с хартия за печене тава и вътре в тях изрежете звездички. Отделете звездичките и последователно опечете тях и кръгчетата с отворче за 8-10 мин. при същата температура.(Тук малко неясно е обяснено,аз разбирам че трябва и малките звездички да пека.Но те се прибавят към останалото тесто и си се разточва пак.И все пак не ми стигна тесто за да има равен брой долни звездички и капачета с дупка.Капачетата се оказаха по-малко.)
Оставете всички сладки да се охладят напълно. Разтопете натуралния шоколад на водна баня, поставете по чаена лъжичка върху всяко кръгче, леко размажете и слепете с кръгчета с отворче, като притиснете леко.

Да ви е сладко! И не забравяйте да се усмихвате! :))

Няма коментари:

Публикуване на коментар