сряда, 16 ноември 2011 г.

Ммм банан и шоколад...

..комбинацията между тях във мъфинчета,е страхотна :)) Когато видях рецептата си казах това трябва да се опита.До сега не бях правила мъфинчета..или по нашему кексчета.Имах купени формички от тези за еднократна употреба.И реших че вече им е време ,а и на мен да опитам прословутите мини кексчета.И воала - тази рецепта е бърза,лесна и вкусна.А след това от кухнята ухае страхотно и неустоимо.Е отстанаха две за снимка. :))


Бананови мъфини с двоен шоколад

Продукти:  

210 г брашно
1 ч. л. сода
1/4 ч. л. бакпулвер
230 г захар
2 с. л. какао на прах
1/2 ч. л. сол

2-3 банана (аз сложих два)
80 мл олио
1 яйце
50-60 г шоколадов чипс ( аз нямах и ползвах шоколад,начупен на дребно)

Приготвяне:

• Фурната се загрява на 180 С .
• Формата за мъфини (12 броя) се намаслява или се поставят хартиени кошници във всеки отвор.
• Брашното се пресява със содата и бакпулвера, след което се разбърква в голяма купа със захарта, какаото и солта.Сухата смес може да се приготви предварително и да се съхранява в буркан с капачка до момента на приготвянето на мъфините. • В друга купа с вилица (без миксер) се разбива леко яйцето, добавя се олиото и пюрираните банани.
• Прибавя се сухата смес и се разбърква с вилица, като не се разбърква прекалено много (10-15 пъти са достатъчни, иначе мъфините няма да станат пухкави, а гумени).
• Изсипва се шоколадовият чипс и отново се разбърква сместа. 
Тестото за мъфините е доста гъсто, но въпреки това готовите мъфини са меки и с хрупкава коричка. 
• Тестото се разпределя във формата, като всеки отвор се запълва на 2/3 от обема му.
• Банановите мъфини с двоен шоколад се пекат 20-25 минути.
• Изваждат се от фурната, охлаждат се 5 минути и се изваждат от формата.
Приятен апетит !!!
Рецептата е от прекрасния сайт - Гответе с мен.







10 коментара:

  1. ммммммммммм снимките са страхотни, а и рецептата ще я пробвам и аз непременно

    ОтговорИзтриване
  2. Любимата ми комбинация шоколад и банан. Мога да закусвам, обядвам и вечерям с това! Рецептата изглежда много хубава. До сега такава с банани не съм срещала и определено ще я пробвам. Само ми се струва малко времето за печене, наистина ли са достатъчни 20-25 мин на 180 градуса? Мисля, че трябва да са поне 30 мин...

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ами зависи от фурната,но все пак това са мъфинчета,а не цял кекс..т.е. бързичко се опичат.И все пак могат да се проверят с клечка. :)А рецептата е страхотна ;))

      Изтриване
  3. Мммм банан и шоколад - любимата ми комбинация :) Страшно много ти благодаря за рецептата :)

    ОтговорИзтриване
  4. Комбинацията от банан и шоколад е направо фантазия, браво, чудесно вкусно рецепта.

    ОтговорИзтриване
  5. Наистина едно голямо ммМММ за Бананови мъфини с двоен шоколад, голяма вкусотия ни предлагате. На снимката изглежда ужасно вкусно!Много меки и пухкави, сигурно самото тесто изисква малко по специфична обработка.Както и самото печене е важно, при мен винаги проблема е в печенето, все се чудя, готови ли са или не са хах Продуктите за тях са лесно достъпни, което е добре.Предполагам стават бързо и лесно.В тези малки формички за кексчета стават идеални за гости!Благодаря за предложението, ще очакваме и други в страницата.

    ОтговорИзтриване
  6. Освен комбинацията банан и шоколад искам до споделя, че особено ми хареса, че шоколада е двоен :) Много ти благодаря за рецептата. Бях попаднала на нея още преди две седмици и я пробвах веднага. Изпекох мъфините в силиконовите формички, които колежките ми подариха за рождения ден и станаха чудни. Съжалявам, че влизам с малко закъснение с коментара ми, но наистина все не ми стигаше времето. А все пак си заслужаваш похвалите за рецептата и благодарностите, че я сподели :)

    ОтговорИзтриване
  7. Перфектната комбинаци - Бананови мъфини с двоен шоколад, само като гледам картинките и чета заглавите на рецептата вече искам да ги хапна.Много добре изглеждат, а и съм сигурна, че е така.Благодаря за рецептата, измислихте ми какво да правя утре.Чудесно е, че ще може сухата смес може да се приготви предварително и да се съхранява в буркан с капачка до момента на приготвянето на мъфините, много удобно и практично.Само трябва да се снабдя с такива формички, понеже нямам подходящи.

    ОтговорИзтриване
  8. Разкошна рецепта за кексчета.Благодаря за рецептата ще ги пробвам още утре.

    ОтговорИзтриване